Atgūstot neatkarību, izglītībā sākās pārmaiņu ceļš. Tajā var atzīmēt atsevišķus posmus, kas būtiski ietekmē izglītības satura attīstību. Rakstā ir skaidrotas pārmaiņas, kas attiecas uz vispārējās izglītības saturu, par pamatu ņemot trīs pārmaiņu soļus — ideju, tās īstenošanu un rezultātus. Pēdējā būtiskā pārmaiņa vispārējās izglītības saturā ir kompetenču pieejas izstrāde mācību programmu paraugos un tās ieviešana skolu praksē. Par to 2024. gadā var spriest par tās rezultātiem, jo ir pirmie skolu beidzēji, kas mācījušies pēc šīm programmām. Pirmie secinājumi norāda uz nepieciešamību vēl pilnveidot jaunās mācību programmas, pārdomātāk tās strukturēt, lai panāktu vēlamo rezultātu — skolēnu kompetenci apgūto zināšanu un prasmju izmantošanā daudzveidīgās situācijās.